Veelgestelde vragen

Wij krijgen veel vragen over hoe we werken en wat we bieden. We hopen dat hier alle antwoorden op uw vragen te kunnen geven. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op.

Team | Asset Measurement.

Veiligheid

Heeft Asset Measurement inzage in de data van de cliënten?

Omdat alle data encrypted wordt opgeslagen heeft Asset Measurement geen inzage in de data van de cliënten.

Mag u zomaar data opslaan van cliënten?

Nee dit is in Nederland nooit toegestaan. De gegevens worden verwerkt volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Hoe kan ik checken dat u de data opslaat conform de wettelijke richtlijnen ?

Als organisatie staan wij geregistreed bij Autoriteit Persoonsgegevens onder nummer ……….

Kan niemand de data ‘onderscheppen” ?

Omdat we werken met een versleutelde (gecodeerde) verbinding (128-bits SSL) is dit niet mogelijk.

Waar wordt de data bewaard ?

De data wordt bewaard op een server in Europa.

Abonnementen

Is het mogelijk om meerdere licenties af te nemen?

Het afnemen van meerdere licenties is mogelijk. Hiervoor kan er een maatwerk prijsafspraak gemaakt worden.

Kan ik de software gratis uitproberen ?

Ja het is eenvoudig mogelijk om een proefaccount aan te maken. Deze stopt automatisch zonder enige verdere verplichting.

Kan ik ook kiezen voor een enkel product?

We hebben op dit moment keuze uit drie interessante paketten. Contact ons als u een andere combinatie wenst.

Hoe lang loopt het abonnement?

Standaard een jaar. U kunt ook kiezen voor een kwartaalabonnement, de prijs wordt dan verhoogd met 15%.

Wanneer betaal ik mijn abonnement?

Abonnementen worden per kwartaal vooraf geïncasseerd.

Financiële Scan

Is de Financiële Scan een Financial Planningsprogramma ?

Nee met de Financiele Scan maken we een “foto” van de cliënt. De huidige situatie, niet de toekomstige situatie.

Heeft de cliënt inzage in de Financiële Scan ?

Op een eenvoudige wijze kunt u de Financiële Scan naar uw cliënt e-mailen of per reguliere post toesturen.

Kan ik de data aanpassen in de Financiële Scan ?

U kunt op ieder moment de data actualiseren en opslaan.

Hoeveel cliënten kan ik opslaan in de Financiële Scan ?

U kunt de data van een onbeperkt aantal cliënten opslaan.

Voldoet de Financiële Scan aan de vereiste van MiFiD2?

Indien u de scan volledig invult voldoet u als Financieel Adviseur in principe aan de strenge richtlijnen van MiFiD2.

Vergelijkingstool

Hoe weet is dat de data correct zijn in de overzichten?

Partijen leveren echte portefeuilles aan. Wij controleren deze data zodat u ervan uit kan gaan dat deze correct zijn.

Waarom staan niet alle banken/vermogensbeheerders in de tool ?

Het kan zijn dat we de betreffende partij nog niet benaderd hebben. De meeste partijen zijn reeds door ons benaderd. Het kan zijn dat een aantal partijen nog niet benaderd is.

Om een vermelding in onze tool te krijgen, vragen we ieder kwartaal volledige beleggingsportefeuilles. Een aantal partijen kan of wil deze informatie niet leveren.

Wij adviseren om niet met partijen in zee te gaan die niet transparant zijn over het beleggingsbeleid.

Portfolio Analyzer

Wat is het doel van de Portfolio Analyzer ?

Overzicht bieden in: asset allocatie, risico en de (verborgen) kosten van een portefeuille.

Staan alle aandelen en beleggingsfondsen in de tool?

Nee alle fondsen staan er niet maar u kunt deze eenvoudig zelf aanmaken. Op deze manier breiden we de database samen uit.

Heeft u de risicometer zelf ontwikkeld?

Nee de risicometer is ontwikkeld door de Nederlandse Vereniging van Banken in samenwerking met een aantal bij de NVB aangesloten partijen.

Wat is de VBA-allocatie ?

De Vereniging van BeleggingsAnalisten verdeelt assets over een 13-tal verschillende beleggingscategorieën.

CRM / Voip

Waar staat CRM voor ?

CRM staat voor Client Relationship Management.  Een CRM systeem zorgt ervoor dat alle contacten goed worden vastgelegd. Dit is belangrijk voor zowel de (commerciële) dienstverlening aan de cliënt als de vastlegging voor de toezichthouder(s).

Waar staat VoIP voor ?

Voip staat voor Voice over Internet Protocol. Een goedkope en veilige manier om te bellen over het internet.

Hebben jullie het systeem zelf ontwikkeld?

Voor de CRM/VoIP zijn we een partnership aangegaan. Dit levert aanzienlijke kostenvoordelen op. Wij ontwikkelen waar we goed in zijn en werken samen met partijen die complementair zijn aan onze tools.

Kunnen de telefoongespreken worden opgenomen met het VoIP systeem?

AM levert het systeem inclusief een profesionele centrale waarbij ook gesprekken kunnen worden opgenomen.

Waarom noemt u CRM en VoIP in één product?

Uw telefoon kan gekoppeld worden aan het CRM systeem. Als u gebeld wordt is direct zichtbaar welke cliënt u belt! Opnemen/vastleggen van het telefoongesprek is hierbij mogelijk.

Kan ik eenvoudig mijn bestaande cliënten in het CRM systeem zetten ?

Dit is zeker mogelijk, hierbij biedt AM ondersteuning.